Kundetilfredshed i top

Igen i år ligger vi i top i en måling af danskernes syn på deres forsikringsselskab

Lærerstandens Brandforsikring opnår en fornem førsteplads i forhold til loyalitet og en flot tredjeplads, når det kommer til kundetilfredshed med en score på 85,1 på en skala fra 0-100. Gennemsnittet for branchen er 77, 4.

Det er resultatet af årets EPSI-måling, der hvert år tager temperaturen på kundetilfredsheden i forsikringsbranchen.

Vores kunder er medlemmer, da Lærerstandens Brandforsikring er medlemsejet, og  de fremhæver især:

  • Det er nemt at være medlem hos os
  • De får klar og relevant information og føler sig opdateret
  • Vi har konkurrencedygtige priser

Administrerende direktør i LB Forsikring, Anne Mette Toftegaard siger om resultatet:

”Det er reelt først, når man har en skade, at man kender værdien af ens forsikring. I Lærerstandens Brandforsikring, er der ikke aktionærer, der skal tjene på os. Vi er nemlig ejet af kunderne, eller rettere: medlemmer. Derfor er medlemstilfredshed noget af det, vi går allermest op i. Og vi er meget taknemlige, hver gang der er resultater, der viser, at vi passer godt på hinanden".

Generelt viser målingen, at kunderne i kundeejede forsikringsselskaber, ligesom Lærerstandens Brandforsikring, er mest tilfredse, og alle de topplacerede forsikringsselskaber er kundeejede.

Om EPSI

EPSI Rating Danmark er en del af EPSI Rating-Group, der udfører uafhængige og regelmæssige målinger af kundetilfredshed i forskellige brancher i de nordiske lande og i flere andre europæiske lande. I EPSI måles og analyseres en række aspekter af kunderelationer til aktører i samfundet.

Undersøgelsen er udført ved hjælp af en statistisk model, der muliggør analysen af årsagerne til kundernes vurdering, og den tillid kunderne føler. Som baggrund måles image, forventninger, produktkvalitet, service og værdi for pengene.

Læs om vores forskringer, og beregn pris

November 2018


MainLayout.Basket [ ]