Customer service

Har du spørgsmål til et brev eller en e-mail fra os?

Vi sender løbende e-mails og breve ud til alle jer medlemmer, men i øjeblikket er nogle af vores henvendelser desværre fejlagtige eller misvisende.


Herunder kan du se, hvilke breve og mails, der kan være havnet uhensigtsmæssigt hos dig, og hvordan du skal forholde dig. I de fleste tilfælde er din situation helt uændret.

 

Du kan chatte med vores chatbot, Elba, om det nye forsikringssystem. Find Elba nede i højre hjørne.

Spørgsmål og svar

Jeg har modtaget brev om, at min Forlænget rejseforsikring er blevet sagt op. Hvad gør jeg?

Har du modtaget brev om, at vi opsiger din Forlænget rejseforsikring, inden din planlagte hjemrejse, er det en fejl. Du er fortsat forsikret, og du behøver ikke at gøre noget.

Jeg skal betale min forsikring denne måned, men jeg har ikke modtaget en opkrævning - er jeg stadig dækket?

Selv om opkrævningen er forsinket, har det ingen betydning for dine forsikringer. Du er fortsat dækket som hidtil og skal ikke foretage dig noget. Vi arbejder på, at kunne gennemføre opkrævningen snarest muligt.

Jeg er blevet opkrævet for meget via Betalingsservice. Hvad gør jeg?

Vi oplever i øjeblikket, at nogle af vores medlemmer bliver opkrævet det samme beløb flere gange, eller at beløbet ikke svarer til den pris, de skal betale.

Vi kalder opkrævningen tilbage fra Betalingsservice og sender en korrekt opkrævning. Så hvis beløbet på din Betalingsservice ikke er, som du forventede, skal du ikke selv gøre noget, og du er naturligvis fortsat dækket.

Vi beklager ulejligheden.

Jeg er blevet opkrævet under 50 kr. Skal jeg betale?

Har du modtaget et indbetalingskort på under 50 kr., beder vi dig om at se bort fra det. Vi opkræver normalt ikke beløb under 50 kr., men tager det med på den næste opkrævning.

Har du allerede betalt indbetalingskortet, sørger vi for, at beløbet bliver modregnet din næste opkrævning. Du skal ikke gøre yderligere. Det gælder også, hvis opkrævningen sker via Betalingsservice.

Jeg har fået en e-mail om, at der er digital post på Min Side, men jeg kan ikke se den. Hvor finder jeg den?

Nogle af vores medlemmer har fået en e-mail om, at der er ny digital post på Min Side. I nogle tilfælde er e-mailen sendt ud en uge for sent, og den digitale post vil derfor ikke være ny. Måske har du allerede set den.

Vi anbefaler, at du logger på Min Side og kigger i dokumentoversigten – det øverste dokument er det nyeste og det, vi har sendt dig en e-mail om. Vi beklager denne forsinkelse.

Jeg har modtaget et brev fra jer med overskriften "Betaling af din forsikring". Hvad skal jeg gøre?

Er dine forsikringer allerede tilmeldt Betalingsservice, og har du fået et brev fra os med en opkrævning, skal du ikke gøre noget.

Indeholder brevet ikke en FI-streng (den række af tal, der indtastes for at betale forsikringen), er policen tilmeldt Betalingsservice.

Er du i tvivl, om din forsikring er tilmeldt Betalingsservice, kan du også tjekke det på Min Side under den enkelte forsikring.

Du kan se et eksempel på brevet her (som er uden FI-streg):

Jeg har fået en rykker, men jeg har betalt forsikringen. Hvad gør jeg?

Har du fået en rykker for betaling af din forsikring, selv om du allerede har betalt forsikringen, er det højst sandsynligt en fejl, og du vil stadig være forsikret.

Vi vil dog gerne høre fra dig, for at være sikker på, at dine forhold er, som de skal være.

Skriv til os på indbetaling@lb.dk

Oplys os om dit medlemsnummer og betalings ID (den FI kode, du indtaster for at betale regningen). I nedenstående eksempel skal vi bruge 1224351.  

 +71 < 000000001224351 +89673429<
 

Vi vender tilbage snarest muligt. På forhånd tak.

MainLayout.Basket [ ]