Bedste Digitale kundeløsninger

Tre år i træk – i både 2019, 2020 og 2021 - har LB Forsikring vundet særprisen for Bedste Digitale kundeløsninger, der uddeles af FinansWatch og Wilke. 

Prisen er en del af Årets Digitale Finansvirksomhed, der hvert år sætter fokus på, hvordan finansielle virksomheder skaber gode digitale oplevelser for kunderne.

”Vi er meget glade og stolte over at vinde Bedste digitale kundeløsninger for tredje gang. Det er et stort skulderklap til alle de kollegaer, der knokler hver dag for at give vores medlemmer den bedste service", siger Philip Wegloop, direktør for Digital Medlemsoplevelse, Produkt & Marked, og fortsætter: 

”For os er det vigtigt, at vi hele tiden har øje for, at det digitale er et middel og ikke mål. Målet er at være den bedste finansvirksomhed. Det digitale er afgørende for at nå det mål, men dog stadig kun et af flere midler. For os handler det om totaloplevelse, som vil være et mix mellem det fysiske og det digitale. Men uanset hvilken kontakt vi har, så handler det først og sidst om, at vores kontakt er personlig og med personlighed”.

Om Analysen

Kåringen foretages på baggrund af en analyse af selskabernes netbank, mobilbank eller personlige side, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation. 

Analysen består af en panelundersøgelse, hvor godt 3.600 kunder har vurderet selskabernes digitale løsninger, digitale kommunikation og innovationsevne samt en ekspertvurdering af deres digitale løsninger, digitale respons og arbejde med sociale medier. Derudover består den af selskabernes interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, digital strategi og deres arbejde med robot proces-automatisering og kunstig intelligens. 

Analysen er baseret på indrapporteringer fra selskaberne i forbindelse med et dybdegående interview med den ansvarlige for selskabets digitale strategi.

Køb vores forsikringer digitalt

September 2021