Hjælp til dig med ondt i kroppen

Har du ondt i nakke, ryg eller lænd, er det er en fordel, at du tager tidligt hånd om dine smerter. Og vi vil hjælpe dig med dit problem, så det ikke kommer til at begrænse dig i at lave de ting, som du holder af. Fysioterapi og genoptræning er oftest den bedste løsning på problemet, når du har ondt.

Derfor har vi indgået et samarbejde med fysioterapivirksomheden Reach, så du kan få fysioterapi via en app, hvis du har problemer med nakke, ryg eller lænd.

(Bemærk: Google Play-app er under opdatering. Forventes at være klar lige efter påske).  

Sådan gør du

Download app’en. Brug dit medlemsnummer hos os som henvisningskode, fx LB-1234567.

Du finder dit medlemsnummer på Min Side. Har du spørgsmål, kan du skrive til reach@lb.dk

 

Din fysioterapeut er med dig altid

Traditionelt sker kontakten med fysioterapeuter på en klink med et par uger mellem besøgene. Og hvor du laver genoptræningsøvelser hjemme. Erfaringen har vist, at det er de øvelser, du laver hjemme, der har størst betydning for din genoptræning.

Reach har flyttet kontakten fra klinikken til at foregå via en app. Fysioterapien i app’en er baseret på bedste praksis inden for fysioterapi. Du får lavet et personligt genoptræningsplan til dig baseret på et fysiotjek om dig og dine smerter.

Hvis fysiotjekket indikerer, at du bør gå til din læge, får du besked. Se nederst, hvordan vi kan hjælpe dig, hvis du har smerter i andre dele af kroppen end nakke, ryg og lænd.

I app’en har du løbende dialog med fysioterapeuter, som følger dig og tilpasser dine øvelser, så du hurtigt får det bedre. Du finder også god viden, der hjælper dig med genoptræningen.

To gode råd, hvis du får smerter

Hold dig i gang – også selvom du har ondt
Hvis du holder dig fysisk aktiv, kan du forebygge mange tilfælde af smerter i muskler og led. Har du allerede ondt, kan aktivitet hjælpe og forhindre, at smerterne udvikler sig, og dermed kan du undgå at blive endnu mere begrænset i at gøre det du vil.

 

 

 

Angst for bevægelse – en ond cirkel
Man kan blive bange for at bevæge sig af frygt for at få det værre i den kropsdel, der gør ondt. Men hvis man overvinder frygten for at bevæge sig, er der større chance for, at smerterne bliver mindre.

Kilde: Videncenter for arbejdsmiljø

 

Ofte stillede spørgsmål

Er Reach en del af min sundhedsforsikring?

Reach er et tilbud, der ikke er en del af din sundhedsforsikring. Det betyder, at du kan anvende Reach, selvom du tidligere har været til fysioterapeut eller kiropraktor med samme problematik. Reach begrænser heller ikke dine muligheder for at kunne anmelde en skade med samme problematik på din sundhedsforsikring.

Er tilbuddet om Reach gratis?

Tilbuddet om Reach gælder dig, der har en sundhedsforsikring hos os, og i indeværende år er det uden omkostninger for dig, der har en sundhedsforsikring og dine eventuelle børn i alderen 16-21 år.

Reach kan hjælpe, hvis du smerter i nakke, ryg eller lænd.  

Hvem kan bruge Reach?

Tilbuddet om hjælp med fysioterapibehandling med Reach gives til dig, der har en sundhedsforsikring og dine eventuelle børn i alderen 16-21 år. Reach kan hjælpe hvis du smerter i nakke, ryg eller lænd. Din eventuelle ægtefælle/samlever kan ikke benytte tilbuddet, medmindre han/hun selv har en sundhedsforsikring.

For at bruge Reach kræver det, at du har en henvisningskode. Har du ikke modtaget en henvisningskode endnu eller mistet den, så kan du skrive til os på reach@lb.dk


Hvilke smerter kan Reach hjælpe mig med?

Reach er for dig, der oplever gener, spændinger, smerter eller på anden vis oplever at have ondt  i nakke, ryg og lænd. Gennem et fysio-tjek vurderer Reach om din problematik er egnet til behandling med fysioterapi med Reach.

Viser fysio-tjekket, at du har symptomer, som Reach mener, du bør gå til læge med, kan du ikke anvende Reach.



Hvordan kan jeg være sikker på, at Reach kan hjælpe mig, når jeg ikke er til konsultation?

Når du går i gang med at bruge Reach, skal du igennem et grundigt fysio-tjek, hvor du svarer på spørgsmål om dig selv og dine smerter.

Den viden bruger Reach til at vurdere behandlingen af din problematik. Ikke alle problematikker er egnet til behandling med fysioterapi ligesom nogen symptomer kan gøre at du bør have vejledning fra din læge.

Fysio-tjekket er opbygget ud fra validerede klinisk erfaring.

Hvis Reach ikke kan hjælpe dig, kan du undersøge om din sundhedsforsikring dækker din problemstilling ved at kontakte os.


Hvordan finder jeg Reach i App Store eller Google Play?

Søg på Reach Active, så kommer Reach frem.

Hvor længe kan jeg bruge Reach?

Vores aftale med Reach gælder frem til 28. december 2019. Har du fået en genoptræningsplan fra Reach inden denne dato, kan du naturligvis fortsætte dit forløb.

Du skal downloade app’en og benytte henvisningskoden inden denne dato for at kunne bruge tilbuddet.

Skulle samarbejdet stoppe tidligere, ophører tilbuddet. Alle behandlinger, der er i gang, kan dog fortsætte, til de er planlagt til at slutte.

Kan jeg få en ny henvisningskode til Reach?

Hvis du mangler en henvisningskode til et af dine børn, eller har du mistet den, kan du skrive til reach@lb.dk og bede om en ny.

Kan mine børn, der er omfattet af min sundhedsforsikring, brug Reach?

Børn i alderen 16-21 år kan bruge app’en, hvis de oplever smerter i nakke, ryg eller lænd.

Skriv til reach@lb.dk og få en henvisningskode til dit barn, hvis I har brug for mere end en kode.

Kan jeg få hjælp af min sundhedsforsikring ved andre smerter?

Har du smerter i bevægeapparatet og ønsker at komme i behandling hos en fysioterapeut på en klinik, skal du anmelde det som en skade. Klik på Anmeld skade og Sundhed her på siden.

Hvis din problematik er dækket efter vilkårene, vil du blive visiteret til fysioterapeut på almindeligvis.

Reach er et tilbud, der ikke er en del af din sundhedsforsikring. Det betyder, at du kan anvende Reach, selvom du tidligere har været til fysioterapeut eller kiropraktor med samme problematik.

Reach begrænser heller ikke dine muligheder for at kunne anmelde en skade med samme problematik på din sundhedsforsikring.

Hvem er ansvarlig for behandling af mine personoplysninger, når jeg bruger Reach og appen Reach Active?

Reach Active ApS (CVR-nr.38871862) er selvstændig dataansvarlig for behandlingen af personoplysninger i forbindelse med din anvendelse af Reach Active og dermed ansvarlig for at overholde persondatalovgivningen.

Det betyder blandt andet, at du skal tage kontakt til Reach Active, hvis du vil benytte dig af din ret til indsigt, sletning, begrænsning eller til at gøre indsigelse mod behandlingen samt for at få rettet dine personoplysninger.

Hvilke personoplysninger modtager LB Forsikring om dig fra Reach Active?

LB Forsikring modtager information om, at du har brugt din henvisningskode, hvornår du har startet og afsluttet din behandling, samt om du var tilfreds med behandlingen.

LB Forsikring er selvstændig dataansvarlig, og der henvises til vores privatlivspolitik for nærmere information om vores behandling af personoplysninger.

Når du har afsluttet din behandling med Reach, vil du modtage en kort e-mail om deltagelse i en tilfredshedsundersøgelse.

Hvis du vælger at deltage i undersøgelsen, vil både vi og Reach få glæde af dine erfaringer. Vi bruger din tilbagemelding til at kunne forbedre vores produkter og services. Besvarelserne er anonyme, og det er frivilligt, om du ønsker at deltage.

 

Tilfredshedsundersøgelse

Når du har gennemført et behandlingsforløb med Reach, vil du modtage en mail med en kort tilfredshedsundersøgelse. Det gør vi, for at både vi og Reach Active kan få glæde af dine erfaringer og kan forbedre vores produkter og services.  Undersøgelsen er anonym, og det er frivilligt at deltage.