God kundetilfredshed og stærkt image
Vi er så heldige at blive anerkendt for både vores medlems- og kundetilfredshed samt for vores generelle image. De seneste uger har nemlig budt på målinger fra EPSI og FinansImage 2021, hvor vi begge steder er placeret solidt i toppen.
EPSI
Den årlige måling af medlems- og kundetilfredshed fra EPSI viser igen i år, at der er noget helt særligt ved at være ejet af sine medlemmer og kunder. I LB Forsikring bliver vi nr. 4 og dermed det bedste af de store selskaber på markedet. Fælles for alle selskaberne i toppen er, at vi alle er medlemsejede. Vi har ingen aktionærer, der skal tjene på forsikringstagerne. Det betyder, at pengene skal tilbage til medlemmerne i form af billigere forsikringer, bedre forsikringer eller som loyalitetsrabat. Vi har fx de seneste 10 år sendt mere end 1 mia. kr. tilbage til vores medlemmer.
EPSI er yderst anerkendt for deres arbejde og har i 20 år målt kundetilfredsheden i Danmark på tværs af en række brancher herunder forsikringsbranchen.
Finansimage
Den anden gode nyhed er, at vi for sjette år i træk lander i toppen af FinansImage, der er FinansWatch og Wilkes store måling af finansvirksomhedernes image.
”Vi lever af at have et godt image. Vi er medlemsejet, så det er vigtigt for os at vores medlemmer, stakeholdere og partnere synes, at vi er tillidsvækkende og har et godt image. Så det er jeg glad og stolt over,” siger administrerende direktør i LB Forsikring Anne Mette Toftegaard.
Vi er målt på følgende 9 imageparametre og lander i top-3 i dem alle:
- Førsteplads: God service
- Førsteplads: God rådgivning
- Førsteplads: Er troværdig og til at stole på
- Førsteplads: Har konkurrencedygtige priser
- Førsteplads: Har god økonomi
- Andenplads: Har en bæredygtig profil
- Andenplads: Overholder love og regler
- Tredjeplads: Formår at udvikle nye produkter og services
- Tredjeplads: Er god og synlig i deres kommunikation
Undersøgelsen er designet af FinansWatch og Wilke. Undersøgelsen er baseret på godt 5.000 besvarelser fra repræsentativt udvalgte danskere og målet er at skabe et årligt referencepunkt i arbejdet med finansvirksomhedernes image. Rapporten indeholder detaljerede resultater fra imageundersøgelsen med vurderinger af 70 finansvirksomheder.
November 2021